ZZ-hvalpe

ZZ-hvalpe

onsdag den 24. februar 2016

På tur til Seest og på besøg hos dyrlægen.

I dag har hvalpene igen været med på tur. Jeg kørte en lang tur til Seeste Grusgrav for at træne de voksne hunde, på en skøn tøse fridag med Helle og Jeanette. Vi startede med at lukke hvalpene ud så de kunne løbe lidt rundt og besørge og lege lidt.

Så blev alle de voksne hunde trænet lidt og så slap vi alle Polka prikkerne løs igen, mens vi dækkede op i det grønne til skøn frokost. Det var pragtfuldt solskins vejr og næsten vind stille, så vi sad en god halv time og nød at se hvalpene, suse rundt i terrænet.

Hvalpene fik også lidt frokost serveret i det høje græs, sammen med flokken af voksne hunde. Jeg har taget en stribe billeder som jeg lægger i galleriet imorgen - jeg når det ikke i dag.

Jeg føler mig utrolig priviligeret over at have så fine og søde voksne hunde der går blandt vores hvalpe som den mest naturlige ting i hele verden. De kysser dem når de kommer forbi og lader dem så ellers bare feste rundt og lege. Det er skønt at hvalpene nu har mødt både hanhunde og tæver i forskellige aldre.

De syntes nu stadig bedst om deres far, men Navy og Indy er også søde drenge som de gerne vil hygge med. Tante Pasta og mor ZigZag er klare favoritter blandt de voksne hunde. Pasta er altid en favorit blandt alle hunde. Hun er kniv skarp og helt tydelig i alle signaler så hende behøver man ikke at tvivle på, de ved altid at hun er der for dem og at hun siger fra hvis de dummer sig :-)

Efter turen i Seeste kørte en flok trætte hvalpe afsted mod Vrønding Dyreklinik. Her stod Dyrlæge Bonnie Horne og Vet. sygeplejske Gitte klar til at sundheds tjekke, vaccinerer og chippe de sorte Prikker.

Jeg var overbevist om at hvalpene ville være trætte og nogenlunde medgørlige hos dyrlægen. Men næææ nej - de havde sovet en time i bilen og så var de klar igen. De drønede rundt inde hos dyrlægen og gyngede i gardiner, håndklæder og kravlede rundt under borde og stole. De var lige så livlige på bordet så jeg måtte kæmpe lidt rundt for at holde styr på dem.

Ingen af dem sagde en lyd, de lod sig bare vaccinerer og chippe, uden nogen klagen, men med lækkert A/D dåsemad som bestikkelse så opdagede de ikke at de fik først den lille og så den store kanyle i hver sin side af nakken. De var så seje var de.

Nu håber jeg at jeg får stambøger fra DKK fredag eller mandag i næste uge. Imorgen skal jeg lave hvalpe pakker klar og så er de klar til at drage ud i deres nye hjem, i næste uge med masser af gode oplevelser i rygsækken.

Det er virkelig et skønt kuld som jeg glæder mig meget til at følge. De er så trygge og dejlige at omgås og de er ikke bange for noget som helst. Jeg bilder mig ind at jeg tydeligt kan mærke Paddy's stabile og bundsolide temperament gå igennem på dette kuld :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar