ZZ-hvalpe

ZZ-hvalpe

tirsdag den 9. februar 2016

Vi flytter ind og ud :-)

I dag er hvalpene blevet 5 uger gamle. De er nu alle registreret i DKK så stamtavlerne er nu under udarbejdelse :-) De fik alle et navn som I hver især har valgt. Anja's hedder Brown Hunt's Pelle, Kims hedder Brown Hunt's Platon, Inges hedder Brown Hunt's Pepsi, Bjørn og Marianne's hedder Brown Hunt's Pippi, Mette og Lasses hedder Brown Hunt's Pedro og min egen hedder Brown Hunt's Punktum, et godt navn til en afslutning på Zig Zag's fine avls karriere.

I søndags flyttede vi hvalpene ud i hundegården. De tilbragte 8 timer der ude hvor de både havde vågne perioder og sov i kassen. Om aftenen tog vi dem ind igen i deres hvalpegård i kontoret. Normalt tager vi ikke hvalpene ind igen, men når vejret er dårligt og vi fornemmer at de ikke har nogen værdi af at være i hundegården så kommer de ind.

Det var et skrækkeligt vejr i går så vi holdt dem inde hele dagen. Jeg havde lavet en forvridning af min fod så jeg var rigtig skidt gående så det passede mig fint at hvalpene var inden døre :-)

I dag flyttede jeg dem så ud igen ved 12 tiden. Det var et stort hit. De startede med at lege inde i det indendørs boks område og give den gas, og enkelte vågede sig også ud i hundegården. Da de blev trætte gik de alle i kassen og sov. Til en start lå de under varmelampen men det blev hurtigt for varmt så de trak ned i den anden ende af kassen.

Jeg tog ud og trænede med Indy og luftede hannerne og da vi kom hjem igen - så vågnede hele flokken. De fik besøg af deres mor og hun viste dem lidt rundt i det udvendige miljø, og så bød hun også på en tår mælk. Da ZigZag gik på tur i haven holdt hvalpene sig i hundegården og legede både ude og inde. De har alle besørget stort i hundegården - herligt.

Nu får de lov at være ude resten af dagen hvor der er lovet tør vejr og ingen vind, så har de mulighed for at lege på lidt mere plads og få udforsket og blive tryg i de nye omgivelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar